7 Mart 2011 Pazartesi

Yeni nesil reklamcılık ve "Jam Session"



Danışmanlığını yaptığım, yeni nesil reklamcılığın güzel ajansı:) RDB'de, kurucu ortak Tuğhan Öncü Garip ile yazar Çağlar Alkaya geçenlerde ajansın müzik odasında keyifli bir "Jam Session" ziyafeti sundular. Ben de akustik gitarla bu keyfe bir ara katıldım.

Reklamcılık parlak fikrin doğası gereği zaten biraz Jam Session. Ama sonra iyi bir orkestrasyon gerekiyor. Olması gereken notaları yazmak ve çalmak, olmaması gerekenleri de yazmamak ve çalmamak gibi... Stratejinin gereği budur. Bunu gelecekte sadece yeni nesil reklam ajanslarının sağlayacağını düşünüyorum. ATL, BTL, Ana Ajans, Geleneksel Ajans, Interaktif Ajans kümelemelerinden sıyrılıp, büyük fikri ortaya koyabilen ve hizmet verdiği markaların işini büyüten ajansların geleceğe damga vuracağını düşünüyorum. İnsanların içinde keyifle çalışacağı, çalıştıkları markaları seveceği, onlara şarkı yazabileceği ajanslar...

Tuğhan 10 yılı aşkın bir zaman önce Yeditepe Üniversitesi'ndeki ilk öğrencilerimdendir... Zeynep Taşöz ile 8 yıl önce müthiş bir ajans kurmuşlar: RDB.

RDB'deki "Jam Session" sırasında yıllardır bu meslekle ilgili yegane inancım olan, bu sektörün dirilişi olarak gördüğüm yeni nesil reklamcılığın bir an önce damarlara nüfuz etmesi gerektiğini tekrar düşündüm ve yazmak istedim.

Hiç yorum yok: