8 Mart 2011 Salı

Ciro şöhret, karlılık ise mutluluktur.

Son zamanlarda pek çok müşterimle şu tartışmayı yapar olduk: Ciro mu, karlılık mı?

Açıkçası "Ciro-Karlılık Paradoksu" işletmelerin ilk gününden beri yaşanan bir gerçektir.

Bu iki kavramı farklı kavramlarla ilişkilendirerek anlayacak olursak, ben "ciro şöhret, karlılık ise mutluluktur" derim.

Mesela her şöhret mutluluk getirmediği gibi, her ciro da karlılık getirmez.

Ciro da şöhret gibi, geniş bir network, sektörel söz sahipliği, güç ve iktidarı beraberinde getirir. Fakat karlılığı yakalayamayan ciro da mutluluğu yakalayamayan şöhret gibi bir anda söner gider.

Hem ciro hem de karlılığı birlikte yakalamak, şöhret ve mutluluğu aynı anda yakalamak gibidir.

Birini tercih etmek gerekirse hangisini tercih edeceğiniz, tamamen işletme yönetimine bakış açınızla ilgilidir.

Hiç yorum yok: