12 Mart 2011 Cumartesi

THE CUP Ödülleri'nde Whopper Face, Heineken ve Canal + etkisi.

MMI ve Marketing Türkiye'nin gerçekleştirdiği Istanbul Intercontinental Advertising Cup (THE CUP İstanbul) ödülleri dün gece CONRAD İSTANBUL'da yapılan galada sahiplerini buldu.

Ödül alan ve kısa listeye kalan, hatta yarışmaya katılan pek çok çalışmada dikkatimi çeken pek çok kampanyanın interaktif ve ambient'a odaklanmış olması.

Burger King'in "You get your freshly made sandwich with your face on it" sloganıyla hazırladığı WHOPPER FACE kampanyası müthiş bir etki yarattı. Kampanyada burgerlerini sipariş verenler pakette kendi fotoğraflarını görüyorlar. İşin özü, her zaman söyledim gibi DENEYİM. Literatürdeki adıyla Deneyimsel Pazarlama.

Bir diğer ödül alan iş, Heineken'ın Milan-Real Madrid maçında Milan fanatiklerine maç saatinde oda orkestrası seyrettirdiği etkinlikti. Heineken Champions adlı projeyi izleyin, tüyleriniz diken diken olacak. Çünkü futbolu sevin ya da sevmeyin yaşattığı deneyim olağanüstü. Yarattığı etki de öyle: Sky Sport'da 1.500.000 kişi etkinliği canlı izlemiş. Ertesi gün gazetelerde okuyanların sayısı 10.000.000. Etkinlikten sonraki iki hafta içinde internetten izleyenlerin toplam sayısı 5.000.000'un üzerinde... Blog, forum ve sosyal medyada patlama yaşanmış. Ancak bu etkiyi yaratan fikrin ve prodüksiyonun büyüklüğü: Bu filmi gerçekleştirmek için tam 1136 kişi sobelenmiş.

Bir başka ödül alan iş CANAL + filmi. Bunda da mizahın büyük gücü kazanmış durumda.

Özetle insanlar keyif almak istiyorlar. Bu nedenle özünde DENEYİM olan işler kazandırmaya devam ediyor.

Hiç yorum yok: