Videolar

Loading...

18 Mart 2011 Cuma

COLIN'S 2010 yılı değerlendirmesini ve gelecek hedeflerini basın toplantısı ile paylaştı.












Marka danışmanlığını yaptığım COLIN'S 2010 yılını nasıl geçirdiğini ve 2011 yılı hedeflerini salı günü Ritz Carlton'da düzenlediği basın toplantısıyla anlattı. COLIN'S adına basın toplantısına EROĞLU HOLDING Perakende Grubu Başkanı Şahin Eroğlu ve COLIN'S Genel Müdürü Necati Özdoğan katıldılar.

Bugün 31 ülkede 574 mağazasıyla COLIN'S’in cirosu 500 milyon Dolar!

İlk konuşmayı Şahin Bey yaptı. Şahin Bey, COLIN'S'in sahip olduğu türden global başarıların Türkiye'deki markalaşma faaliyetlerine cesaret vermesi adına mutlaka paylaşılması gerektiğini ifade etti. Ancak gelinen bu noktaya rağmen, COLIN'S'in hedefininin çok büyük olduğunu ve dolayısıyla gidilecek yolun da uzun olduğunu ifade etti. Şahin Bey COLIN'S gerçeğini farklı örneklerle anlatarak, dünyadaki iki COLIN'S mağazası arasında 10 saat farkı olduğunu vurguladı, COLIN'S'in bir lojistik firması kadar lojistik gücünün, bir IT firması kadar IT altyapısının olduğuna işaret etti. "Uluslararası ilişkilerin şekli değişti, artık ülkeler markaları kadar güçlüdür" diyerek, COLIN'S'i kendi markasıyla yurtdışında satış en büyük Türk firması olarak tanımladı. Şahin Bey'in verdiği bir diğer önemli mesaj ve müjde de COLIN'S'in rotasını Batı Avrupa'ya çevirmesi. COLIN'S 2011 ve sonrasında Batı Avrupa ülkelerinde mağazalar açacak. Hatta satınalmalar dahi olabilir. İlk hedef İngiltere ve Almanya.

Necati Bey de, konuşmasında COLIN'S'in stratejisini şu cümlelerle ifade etti: "Denimin kendisini günlük giyim markasına bıraktığı bir COLIN'S için çok fazla emek verdik. Logomuz değişti. Bugün "Değiş. Geride kalma." mottosuyla tüm dünyada iletişim yatırımlarına başladık. Beraberinde ürün yapımız, üretim kaynağı, biçimi, zamanlamaları ve modası büyük bir değişim gösterdi. Diğer bir değişim iç müşteriye yaptığımız yatırım oldu, yani çalışanlarımıza, kendi insanımıza. Özetle, insanımıza, ürünümüze, mağazamıza ve markamıza yatırım yaptık. Çünkü vizyonumuz çok net: 2015 yılı sonunda Türkiye'nin dünyada en beğenilen hazır giyim markası olmak istiyoruz. 2015'te Türkiye çok sektörde önde olacak. Hazır giyim bunlardan biri. Bizi bu vizyona özgün misyonumuz taşıyacak. Misyonumuzda, sadece hazır giyim işinde değil, aynı zamanda insanları iyi hissettirme işindeyiz, diyoruz. Bugün itibariyle 31 ülkedeyiz, 2015'te 50 ülkede olacağız. Bugün 574 mağazamız var, 2015 yılı itibariyle 1.200 mağaza sayısı hedefliyoruz. Bu yıl sonu itibariyle 170.000 m2 satış alanına ulaşacağız; 2015 yılında bunun 500.000 m2 olmasını planlıyoruz. Bugun 3.000 olan çalışan sayımızın 2015 yılında 10.000 olacağını öngörüyoruz ve nihayetinde bugün itibariyle 500 milyon dolar ciromuzu 2015'te 2 milyar dolara çıkararak vizyonumuza ulaşacağız. 2008 yılında mağazalarımız, bayilerimiz, katlı mağazacılık ve corner'larla beraber büyüyorduk. Bu üç yıllık dönemde başta Türkiye olmak üzere, katlı mağazalar hariç tüm corner'ları kapattığımız, bayilerimizin de yalnızca COLIN'S dekorasyonunu taşıdığı, ürün, koleksiyon ve fiyatların merkez ofimizden yürütüldüğü bir yapıya döndük. Metrekare stratejimiz de 180-200 m2'lerden 400-600 m2'lere ulaştı. Hem mağaza sayımızda hem de metrekare anlamında 2008 yılından bugüne 2 katı bir büyüme elde ettik. İnsan gücünde 3 kat büyüme sağladık. Bu strateji cirolarımıza da bu üç yıl içinde 2 kattan fazla büyüme getirdi. Tüm dünyada 230 milyon dolar mertebesinde olan ciromuz 500 milyon dolar psikolojik sınırını aştı. Bunun sırrı aynı mertekarelerde daha geniş koleksiyon ve daha hızlı ürün sergileme ve daha geniş mertekarelere ulaşma anlayışımızdır. OECD raporu 2009 ortalarında etrafın toz duman olduğu bir dönemde, 2011-2017 yılları arasında Türkiye'nin büyüme şampiyonu olacağını söylemişti. OECD ülkeleri ortalama büyümesi % 2.6 iken, Türkiye'nin büyümesi % 6.7 olarak tahmin ediliyordu. İşte bu bize güç veriyor. 2011 yılına gelince, Türkiye’de 30 yeni mağaza, 18 ülkede de 102 mağaza açarak, toplam 12.000 metrekare alan kiralanacak ve dünyada yaklaşık 660 mağaza sayısına ulaşacağız. Bu yıl da yine çok 3 yılda olduğu gibi % 30 ve üzerinde büyüyeceğimizi tahmin ediyoruz."

Bugün COLIN'S'in konumlandırmasını besleyen sihir COLIN'S'in yeni misyonu ve vizyonunda. COLIN'S misyonunu şöyle tanımlıyor: SADECE HAZIR GİYİM İŞİNDE DEĞİL, AYNI ZAMANDA İNSANLARI İYİ HİSSETTİRME İŞİNDEYİZ. Bu özel misyon COLIN'S'i 2015 vizyonuna taşıyacak: 50 ülkede, 1.200 mağaza ile, 500.000 m2 alanda, 10.000 çalışanla 2 milyar dolar ciro. Bu çerçeveden bakıldığında, hedefimiz 2015’e geldiğimizde dünyada en beğenilen Türk hazır giyim markası olmak.

Hazır giyimde Türkiye'den doğan global bir marka...

Gurur ve heyecan verici.

Hiç yorum yok: