15 Mart 2011 Salı

THE CUP jürisinden notlar.

Intercontinental Advertising Cup'ın (THE CUP) ikinci gününde kapanış etkinliği olarak, THE CUP jüri üyelerinin katıldığı bir paneli modere ettim.

Soldan sağa; Celso Loducca (Loducca Brezilya Başkanı), Michael Conrad (Berlin School of Creative Leadership Başkanı), Ravi Deshpande (Contract Advertising Başkanı ve Kreatif Direktörü, Hindistan), Brett Mitchell (Dijital Bölüm Direktörü, Droga 5, Sidney), Jan Pautsch (Yaratıcı Bölüm Başkanı, Scholz&Friends, Berlin), Karpat Polat (DDB&Co. İstanbul Ajans Başkanı ve Yaratıcı Yönetmeni) ve ben.

Panelden bazı notlar şöyle:

Bir kere herşeyden önce, tüm jüri üyeleri "lokal ya da global fikir yoktur; iyi fikir ya da kötü fikir vardır" tezinde birleşiyorlar.

İkincisi, herhangi bir lokal içgörüye dayanan iş jürinin önüne geldiğinde o kültürü temsil eden üye ya da üyelerin desteği alınıyor.

İnternetin, lokal içgörüye dayanan daha fazla sayıda işin global ölçekte yayılmasına destek verdiği; bunun da yaratıcı kültürün de globalleşmesi anlamına geldiği konusunda herkes mutabık.

Öte yandan, jüri üyelerinin hiçbiri bugüne dek oylamalar sonunda pişmanlık duymamış. Tamamı bu işin vicdani muhasebesinin jüride yapıldığı ve orada kaldığı kanaatindeler.

Yine jüri üyelerinin tamamı interaktif ve ambient nitelikte işlerin zamanla daha sık olarak jürilerin önüne çıktığında hemfikirler. Jürinin interaktif kanadının temsilcileri olan Brett Mitchell ve Jan Pautsch bu sayının her yıl artacağını ifade ettiler.

Hiç yorum yok: