12 Mart 2011 Cumartesi

Ne kadar net bir konumlama.

Marka adı akılda kalıcı. Varyantı açık: Lavanta Çiçeği.

Konumlama ise çok net: Kibar alemin kolonyası.

Eski Türk filmlerinde jilet gibi giyinmiş, yüksek paçalı, rugan ayakkabılı, tertemiz tıraşını olmuş beyefendileri hatırlar mısınız? Hani tıraştan sonra kolonyasını sürmeyi ihmal etmeyenleri...

Türk reklamcılığının temel taşlarından biri olan İlancılık Reklam Ajansı'nın yıllar önce PE-RE-JA Kolonyaları için hazırladığı ilanı görünce hedef kitle gözlerimin önünde beliriverdi.

Provansal havada bir lavanta tarlası görüntüsü... Logo, ürün varyantı ve kendisini kibar biri olarak gören herkese verilen net bir mesaj: Kibar alemin kolonyası.

Bu ilan basitlik kurallarına örnektir. Üzerinden yıllar geçmiş olabilir ama aynı anda 3.500 mesaj :) vermeye çalışan reklamlar için ders niteliğindedir.

Türkiye'de bir şeyi ama sadece bir şeyi güçlü söyleyen, "Moda Vakko'dur" gibi, söylemini açık ve net bir şekilde ortaya koyan o kadar az sayıda marka var ki, marka canlılığını farklı sebeplerden dolayı yitimiş olsa da PE-RE-JA ilanını anmak istedim.

Hiç yorum yok: