12 Mart 2011 Cumartesi

The Cup Istanbul'un ikinci gününden notlar.




































MMI ve Marketing Türkiye'nin gerçekleştirdiği Istanbul Intercontinental Advertising Cup'ın (THE CUP İstanbul) ikinci gününe katıldım.

Günün en etkili konuşmalarından birini, yıllardır hayranlıkla izlediğim ajanslardan biri olan, Bartle Bogle Hegarty'in Global Yaratıcı Direktörü Sir John Hegarty yaptı.

Sir Hegarty'nin konuşmasının başlığı "Dijital dünyada söhretin gücü" idi. Sir Hegarty "ünlülerin yönettiği bir dünyada yaşıyoruz" diye nitelendirdiği konuşmasında, şöhretin 3 fonksiyonunu şöyle anlattı:

- Sınırlardan (marjinalden) korur.
- Rekabet baskısına karşı dayanır.
- Karar verme sürecini kısaltır.

Sir Hegarty, şöhret yapan unsurları da şöyle ifade etti:

- Liderlik
- Yenilikçilik
- Miras

Konuşmasından alıntıladığım iki ifadeyi de olduğu gibi paylaşmak isterim:

Yaratıcılığın kaostan düzene girme şeklini anlatırken kullandığı "Out of chaos comes order."

ve

Geleneksel mecradan sosyal medyanın hakimiyetine geçisi anlatırken kullandığı "Super bowl to super social."

Bir diğer ilginç konuşmacı da, CERN nükleer deneyini anlatan İngiliz teorik fizikçisi Prof. John Ellis idi. Prof. Ellis'in konuşması müspet bir bilim dalı olduğu için, kimi katılımcıların ilgisini pek çekmedi:( Ama kahve molasına erken çıkmayıp biraz sabretselerdi, bilimin yaratıcılıkla olan büyük ilişkisini görebileceklerdi. Çünkü aslında bilim de bir kreatif arayış. Konuşmasının bir yerinde Prof Ellis, internetin CERN nükleer deneyini yapan bilim insanlarının bilgisayarlarda birbirleri ile bağlantılarını sağlamak için yaratıldığını anlatıverdi. İnternetin doğuş efsanesine yönelik pek çok senaryo dinledim, hepsi de bilimsel çalışmalar yapanların teknolojik entegrasyonuna yönelikti.

Güzel bir gündü. Ardından Istanbul Intercontinental Advertising Cup (THE CUP İstanbul) jüri üyeleri ile moderasyonunu benim yaptığım keyifli bir panel gerçekleştirdik. Bu panelden çıktıları ayrıca yazacağım.


Hiç yorum yok: