20 Mart 2011 Pazar

Pragmatik yaklaşımda son nokta!

Yandaki görsel bana mail ile geldiğinde şaşırmadım. Bunun bir şaka olduğunu da düşünmüyorum. Muhtemelen İngiltere'de bir okulda sınavlarda milenyum kuşağının verdiği ciddi bir cevaptır.

Şaka olduğunu düşünmüyorum, çünkü 12 yıllık eğitmenlik hayatımda üniversitede koca koca adam ve hanımefendilerin buna benzer cevaplar verdiğini gördüm.

Bütün mesele buna benzer bir cevap geldiğinde ne yapacağınızdır. Böyle bir durumda birkaç seçenek var:

A) "Adam çok komik. Ders matematik ama burada bir mizah dehası yatıyor" diyerek en yüksek notu yıldızlı verip, bir görüşme talep etmek.

B) "Ders matematik ama ben yine de yetenekli bir komedyenin hayatı ile oynamayayım" diyerek geçer bir not vermek.

C) Zeka fakiri olduğunu düşünerek, bu cevaba puan vermemek.

D) Daha da hiddetlenerek, tüm sınavda sıfır vermek.

E) Bu cevaba not vermemek ve bu üstün yetenek ile kısa bir konuşma yapmak.

Bence E şıkkı.

Zira konuşulmadığı takdirde, bu dostumuz iş hayatında ciddi sorunlar yaşayabilir :)

Çünkü ben elinde poğaçasıyla pazartesi toplantısına sallana sallana ve kırk beş dakika geç gelip, pişkin pişkin "sandalye var mı?" diye soranlara rastladım :(

Hiç yorum yok: