7 Ocak 2011 Cuma

Sizi Operaktif'e bağlıyorum :(

Taktım bir kez CRM'e. Artık dönüşü yok!

Bilirsiniz. "Sizi Operaktif'e bağlıyorum" diyen bir ses vardır. Kimdir bu Operaktif? Ne menem bir şeydir? Operatörden farkı nedir?

Operatörden iki farkı vardır:

1. Daha sinir bozucu bir ses tonuna sahiptir.
2. Döner, dolaşır; kürkçü dünkanı gibi yine onun sesini duyduğunuz kayıtta bulursunuz kendinizi.

İnsan sesinin insan üzerindeki etkisi yadsınamaz. Ancak kim ne derse desin, bu sesi mekanize etme deneyimleri, hiç ses kullanılmadan gerçekleştirilen dijital müşteri ilişkileri operasyonları kadar başarılı değil.

Mesela, Register.com, NetworkSolutions.com gibi pek çok .COM şirketi müşteri ilişkileri sorunlarını internet üzerinden sessiz sedasız çözüyorlar. Böylece "Sizi Operaktif'e bağlıyorum" tadında o sinir bozucu ses tonunu duymadan; gerektiğinde formu doldurarak, gerektiğinde chat odasından, ya da bunlarla çözüm bulamazsanız telefonda gerçek kişiyle konuşarak, hali pür melalinizi beyan edip, hizmet alabiliyorsunuz.

.COM şirketileri bu konuda gayet başarılılar. Üstelik dijital doğmuş Z kuşağı aktif yaşamın içine daha fazla dahil oldukça, kimsenin "Sizi Operaktif'e bağlıyorum" diyen o bedbah sesini duymadan, müşteri sorunu çözme hizmeti temelleri üzerine daha da oturacak.







Hiç yorum yok: