22 Ocak 2011 Cumartesi

İyi reklam ritüelleri iyi yansıtan reklamdır.

















The Sopranos'u seyrederken yukarıdaki sahneye dikkat ettim. Bir mafya toplantısında mafyanın genç bir üyesi, bir yandan fosur fosur sigara içiyor; öte yandan sağ koluyla ağırlık çalışıyor. Tam bir mafya ritüeli... Grup içinde henüz kendine yer edinemeyen genç mafya üyesinin, büyük patron Tony Soprano önünde kendisini duble ispat şekli... Sigaramı da içerim, ağırlık da çalışırım!

Aşağıdaki birkaç reklamda, benzer mafya ritüellerin fimlere iyi kötü aktarıldığını görüyoruz. Bu fimleri incelediğinizde, en beğenilen filmin mesajı en iyi aktaran değil, konseptin dayandığı ritüeli en iyi yansıtan film olduğunu göreceksiniz.

Bilmem katılır mısınız?


Reklam fimlerinde rituelleri yakalamak önemli.

Mesela Ali Taran'ın Derby Samurai için yarattığı Ali Desidero karakteri "hadi hayırlı tıraşlar" , "hadi hayırlı işler" ya da "Yapmışsın Johnny'ye göre, uyar mı Ali'ye, Veli'ye" derken, bu topraklara ait ritüelleri reklam filmlerine güçlü yansıttığı için başarılı oldu.

Hiç yorum yok: