6 Ocak 2011 Perşembe

CRM'in ceremesi-2 :(

Kimi ustalar, gurular kabul etmez. Ama tele-marketing bal gibi CRM disiplinidir. Mevcut ya da potansiyel müşterinizi arıyor ve bir hizmet satmaya çalışıyorsanız, CRM'in dikenli tellerinden bahçeye sıçramak için teşebbüs etmişsinizdir.

Bugün başıma gelen bir olay, markaların zaman zaman yaşadıkları hazin duruma hazin bir örnektir.

0530'lu bir numaradan arandım. O an açamadım ancak arkasından geri aradım.

Adım adım düşülen hazin durumu anlatayım.

1. Telefonu açan ses beni tanıması gerekirken (çünkü kendi aradı) kim olduğumu sordu :( VERİ TABANI REZALET.
2. "Siz beni aradınız biraz önce" dedim. "Peki, kimsiniz" diye pişkin pişkin sordu :( MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ HAZİN.
3. "Benim adım Hakan Senbir" dedim. "Hakan Sezgül" diye tekrarladı :( CEP TELEFONUNDAN ARADIĞI ADAMIN ADINI BİLMİYOR, GÜVEN SIFIR.
4. Ardından "nerede oturuyorsunuz" gibi gayet phsycadelic bir soru daha patlattı :( İLETİŞİM FORMU ÖZENSİZ HAZIRLANMIŞ.
5. Artık ben de başka bir moda geçtiğim için "siz nerede oturuyorsunuz" diye sordum; telefonu başka birine aktardı :( MARKANIN ESPRİ ANLAYIŞI FELAKET.
6. Telefonu (ilişkiyi) devalan hanımefendiye "cep telefonumu nereden aldınız" diye sordum. "Eski müşterimiz olduğunuz için arıyoruz" dedi. :( O MARKANIN HİÇ MÜŞTERİSİ OLMADIM. GÜVEN SIFIR.
7. "Beni lütfen cep numaramdan bir daha aramayın" dedim. "Peki" dedi. :))) KONUŞMANIN MARKA AÇISINDAN EN İTİBARLI YERİ DE BURASIYDI.

Ben internet üzerinden markalar hakkında olumsuz atıp tutmaya karşıyım. Çoğu zaman sektör bile belirtmeden durumu sadece marka yönetimi açısından özetlerim.

Sadece şunu söylemek isterim. Pek kallavi bir marka bunu yapıyorsa, "acaba Türkiye'de CRM yok mu" sorusunu sormadan edemiyor insan.




Hiç yorum yok: