10 Ocak 2011 Pazartesi

Clark Kent EFFIE'nin kahramanıdır.

2005 yılıydı... O zaman tam 4 yıldır her çeyrek dönem Retailing Institute tarafından gerçekleştirilen performans verilerine göre HPM/SPM kategorisinde TANSAŞ LOVEMARK çıkıyordu. Ancak ne hikmetse (!) o yıl EFFIE alamayan TANSAŞ vakasından sonra, "bundan böyle tek sevdiğim Efi, Büyükada'dan Rum arkadaşım Efi'dir" demiş ve pazarlama iletişiminin EFFIE'sine küsmüştüm.

TANSAŞ'a EFFIE verilmese de, TANSAŞ "Efficiency"sini çoktan ispatlamış; Servet Topaloğlu ve ekibinin üstün gayretleriyle 5 yılda marka değerini 4 katı kadar arttırmış ve 2006 yılında da MİGROS'a satılmıştı. Bu 5 yılda ajans tarafında TANSAŞ'ın strateji planlamasını yönetmek de, EFFIE değil ama bana büyük GURUR vermişti.

Ödülleri çok umursamam. Bir markanın aldığı alacağı en büyük ödül, sosyal paydaşları tarafından farkında olunması, beğenilmesi, satış performansı ve operasyonel verimliliğidir. Meselelere yalın bakmak, kafa karıştırmamak gerek. Evet, bu dört kriterdeki başarı en büyük ödüldür.

Aradan geçen 6 yıl sonra ilk kez yandaki ilan EFFIE konusunda heyecanlandırdı beni. Ödüllerin verilmesi dünyanın her yerinde jürilerin vicdanına kalmıştır; bunda da öyle...

Ama bu ilan teorik bağlamda EFFIE'yi iyi anlatıyor.

Ogilvy & Mather Istanbul hazırlamış. Ellerine sağlık.

Hiç yorum yok: