11 Aralık 2010 Cumartesi

Teşekkürler, iyi kalpli beyaz adam!



















Kırmızı'nın 134. e-broşürü ile geldi.

Yandaki reklam iyi güzel de, içten içe bu reklamda gizli bir ön yargının ön kabulünü görüyor musunuz?

"Derinizin rengi geleceğinizi belirlememeli" sloganı ister istemez siyah derili insanların karanlık bir gelecekleri olabileceğini ifade ediyor.

Yaftalama zaten insanlık var olduğu sürece var olmuş bir kavram. Yaftalamaya karşı çıkan mesaj aktarımlarında, başta reklamlar olmak üzere hep aynı anlayış var.

Ben merak ediyorum: "Neden daima yaftalanmamış segment bu tip mesajların sözcüsü olmaya soyunuyor?

Açıkçası ben şu "iyi kalpli beyaz adam" konumlamasından sıkıldım. Haydi beyazlar hep beraber siyah adama yardım edelim, haydi zenginler hep beraber fakirleri giydirelim, haydi yaftalanmamış büyük adam vicdanın rahatlasın.

JeyLo'yu Güney Amerikalı hizmetçi rolünde oynatan senarist dahil, her kim yaftalamak istemiyorsa yaftalamanın hiçbir unsurunu hayatına sokmasın, olsun bitsin.

Güney Afrika'da Mandela Devrimi yaşanmışken ve A.B.D.'nin başında Obama gibi bir adam varken, hala deri rengi iletişimi yapan Sivil Toplum Kuruluşları"nı amuda kalkarak alkışlıyorum.



Hiç yorum yok: