Videolar

Loading...

25 Aralık 2010 Cumartesi

Caillou, Y kuşağının da, Z kuşağının da derdine derman oluyor.

Caillou (Kayu) çocukların, özellikle de 2-6 yaş arasındaki çocukların TV'de, DVD oynatıcıda bayılarak izlediği bir karakter. Bugüne dek bu yaşta çocuk sahibi olup da Caillou'yu tanımayan ve sevmeyen aile görmedim.

Ben X kuşağıyım. Biz pek öyle oyuncak ya da çizgi film karakteri falan göremedik. Çocukluğumuzda TV yoktu ki, çizgi film olsun. Sadece "Pilli Bebek"e ucundan yetiştik ama yaş haddinden ilgi gösteremedik muhtereme. Çocukluk çağında Sezgin Burak'ın Tarkan'ı vardı; ona özenirdik ama öyle Tarkan t-shirt'ü, şapkası, battaniyesi falan yoktu. Caillou'nun var!

Ben bugün, hemen hemen her gelir grubundan ailenin "Evlat Kontenjanı"ndan Caillou'yu sevdiğini düşünüyorum. Caillou'yu hem ailelerin hem de çocukların sevgilisi yapan neden, yine o bu sayfalarda defalarca bahsettiğimiz, markaların temel vaadlerinin dayanması gereken içgörü meselesidir.

Caillou hem ailelerin hem de çocukların içgörüsüne aynı anda hitap etmektedir.
Öncelikle ailelere bakalım. Caillou'nun hedef kitlesi olan çocuklar, 2003 yılından sonra doğmaya başlayan Z kuşağı"na aittirler. Anne ve babaları da tüm dünyada 80 sonrası doğan "Y kuşağı"dır. Y kuşağı, kendi babaları olan Baby Boomer'lar (1945 sonrası doğanlar) ve büyükleri olan X kuşağından (60'larda doğanlar) aldıkları değerleri içten içe benimsemekte; ancak bu değerleri kendi çocuklarına (Z'ler) nasıl aktaracaklarını bilememektedir. İşte Calliou tam bu noktada devreye girmekte ve evrensel aile değerlerini, gayet net anlatımlarla birer birer çocuklara aktarmaktadır.

Elbette sadece anne ve babaların sevmesiyle olmuyor. Caillou'yu çocuklar da çok seviyor. Çünkü Caillou gayet basit. Çizgileri basit, dünyayı basit anlatıyor, dil motifleri basit ve anlaşılır. Üstelik de kel ve farklı. Özetle çocuklar Caillou'ya bayılıyor.

Öyleyse şu soruyu sorabilir miyiz? Caillou bir marka mıdır?

Bence cevabı net. Evet, Caillou bir markadır. Üstelik 2-6 yaş arasındaki çocukların ve hatta onların ailelerinin lovemark'ıdır. Üstelik bu aileler çok farklı SES gruplarına ve hayat görüşlerine sahip ailelerdir.

"Hedef kitle diye bir şey var" diyenlere, saygı ile duyurulur.


Hiç yorum yok: