25 Aralık 2010 Cumartesi

BMW: Marka. Söylem. Deneyim.

GSD&M Idea City / USA reklam ajansı BMW için hazırlamış. Gerçekten muhteşem. Film Antalya'dan başlıyor. Bu yönü ile de bizim için ilgi çekici. Filmin adı "Unscripted", yani herhangi bir senaryoya, hazırlığa bağlı olmayan... Doğaçlama.

Öyküsü muhteşem. Bayan Tiffany Coates yolculuğuna Antalya'dan başlıyor. Filmin başındaki sözlerin ön yargıları kıran, rutinlere karşı çıkan bir duruşu var: "İnsanlar yolların tehlikelerle dolu olduğunu söyler ama bence insanların % 99.9'u son derece naziktir. Tıpkı senin ve benim gibi."

Bu sözler aslında markanın var oluş sebebiyle ilgili ipuçları veriyor izleyene.

Markanın mimarisinde yer alan "Mavi ve Beyaz"ın zekice işlendiği bir zeminde yürüyor film. Tiffany Coates"İnsanlar mavi ve beyaz renkleri tanıyorlar; harfleri Be-Em-Ve ya da Bi-Em-DoubleU diye okuyorlar" diyor.

Öte yandan, marka ile özdeşleşen "Ultimate" ifadesi son derece yerinde kullanılıyor filmde.

Tiffany Coates'u Türkiye'nin ardından İran, Pakistan, Hindistan, Avustralya, Güney Afrika ve Güney Amerika gibi dünyanın pek çok yerinde görüyoruz.

"Ben Tiffany Coates. Hiçbir yerdenim."diye biten sözler ise, markanın yaşattığı global deneyimi söylemle buluşturuyor.

Nefis bir kurgu. Nefis görseller. Nefis müzikler.

Filmi izlemek isteyenler için link:

http://adsoftheworld.com/media/online/bmw_unscripted_tiffany








Hiç yorum yok: