13 Şubat 2011 Pazar

PTT'ten bir "lovemark" etkinliği.

Bugün gördüm, çok beğendim. PTT İstinye Park ile ortak bir etkinlik yapmış. Adı: Aşk Postanesi.

Köhnediğini ve marka endamını yitirmiş olduğunu düşündüğüm PTT için son derece akılcı bir etkinlik. Gidip kendinize bir kartpostal seçiyorsunuz ya da mektup yazıyorsunuz; hatta sevdiğinize telgraf bile çekebiliyorsunuz. PTT Sevgililer Günü şerefine bu hizmetlerin hepsini ücretsiz veriyor.

Bu etkinlik birkaç yönden çok başarılı:

Bir kere herşeyden önce Istanbul'un iyi bir harmanı olduğunu düşündüğüm İstinye Park'ta olması nedeniyle geniş bir kitleye hitap ediyor. Öte yandan çok kuvvetli bir jenerik içgörünün üzerine oturuyor; çünkü artık insanlar aşklarını yeni teknoloji ile ifade edemeyeceklerini iyice anlamış durumdalar. Artık sevgilisine yazdığı mektubu beğenmeyip defalarca yırtan ve tekrar tekrar temize çeken kaç kişi kaldı hayatta.

Etkinlik bu nedenle oldukça ilgi çekmiş durumda. Ben orada yarım saat kaldım; Aşk Postanesi hiç boş kalmadı. PTT'nin marka stratejisini bilmiyorum. Bu nedenle konuşmam doğru olmaz. Ama böylesine; hem stratejisi, hem de yaratıcılığı yan yana ve güçlü olan projeler arka arkaya gelirse, marka endamı yükselir.

Bir de PTT, bu etkinliği kurumsal sitesinde de paylaşabilseydi, daha doğru olurdu.

Hiç yorum yok: