25 Şubat 2011 Cuma

Haydi iyi fikir öldürelim!

RBD CG'de Tolga Oruç'dan geldi. Müthiş işler. Dolaylı bir mesaj ancak bu kadar doğrudan anlatılabilir. Böyle işleri gördükçe tüm zorluklarına rağmen dayanılır bir sektör haline geliyor reklamcılık.

Tüm yaratıcı işlerde olduğuna inandığım ortak bir özellik var. Hepsinin dayandığı ana fikir, beyaz bir kağıdın üzerinde kelimelere döküldüğünde çok basit aslında. Bütün mesele o basit fikre inanıp, onu en etkili şekilde reklama dönüştürmek.

Ne demiştir acaba kreatifler bu fikri anlatırken?

"Bir açık hava konseri yapıyoruz. Üstelik Rock. Ormanda baykuşlar, sincaplar ve tavşanlar görelim. Bunlar yüksek sesten rahatsız olup kulaklarını kapatsınlar. Slogan da ORMANDA ROCK olsun."

Öldürelim bu fikri haydi! Bayılırız ya iyi fikir öldürmeye.

"Güzel ama hayvanlara zarar verdiğimiz düşünülür."
"Hayvanların kulaklarını kapatması çok basit bir fikir."
"Ormanda Rock fikrini anlatmıyor. Çok dolaylı bir anlatım."

Neyse ki, bu işi yapan ajans böyle düşünmemiş:)

Hiç yorum yok: