5 Şubat 2011 Cumartesi

Kreatif Ajans ne demek, bilen var mı?

"Ajans ajanstır" başlığı ile IPZ 2010'da yaptığım konuşma hakkında Çok Değerli Ali Ağabey (Saydam) Marketing Türkiye'nin Mart sayısında yazmış. Öncelikle her zaman aklına başvurduğum Ali Ağabey'e, övgüsüne mazhar olduğum için çok teşekkür ederim.

Bu konuşmada da belirttiğim gibi, gerçekten yaratılan kavram karmaşası artık dayanılmaz hale geldi: Above-the-line, below-the-line, dijital pazarlama, gerilla pazarlama, ve saire...

Geçenlerde yine beynime kan hücum etti. Bir muhterem marka yöneticisi ANA AJANS deyiverdi.

ANA AJANS nasıl bir şeydir, bilen var mı? Ajansın anası, babası, kızı, kızanı olur mu? Ajans ajanstır.

Bir de KREATİF AJANS meselesi var. O zaten muhteşem bir kavram. Bu lafın "bunun üzerine ajans yok" demek ister gibi bir tavrı var. Ajans zaten kreatif olmak zorunda değil mi?

IPZ'deki konuşmamda da belirtmiştim. Reklamcının tek görevi hizmet verdiği markanın beğenisini ve satışlarını arttırmaktır. Basit konuşalım. Ajans dediğimiz varlık da, markanın beğeni ve satışlarını arttıracak büyük fikri ortayan koyan şirkettir.

Beğeni ve satışları arttırmayan, adının önünde arkasında ne olursa olsun, ajans da değildir, stratejist de...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Ali Saydam'ın konuyla ilgili yazısına ulaşamadım, sizin arşivinizde var mıdır acaba? (internette de aradım ama bulamadım ne yazık ki, kendi websitesinde yazılarının bulunduğu arşivde de göremedim)