21 Ekim 2010 Perşembe

Perakende Günleri'ne gelemeyenler için dumanı üstünde notlar!

Perakende Günleri bu yıl 10. yaşını kutladı. Lütfi kırdar'da 20-21 Ekim tarihlerinde gerçekleşen zirveden bazı dumanı üstünde notlar:






MARTIN LINDSTROM

Martin Lindstrom Buyology’ye yönelik bir sunum yaptı. IMRI beyin tarama yönetimiyle yaptığı çalışmalardan örnekler verdi. Lindstrom çok yeni bir şey söylemedi ama bildiğimiz bir şeyi son derece etkili bir şekilde anlattı. Söyledikleri tüketici algısının göz ve kulak birlikteliğiyle yönetildiği yönündeydi. Coca Cola ve Pepsi arasında yapılan kör testlerde (blind test) Pepsi’nin tadı beğenilmesine rağmen, aynı tüketicilerin Coca Cola’yı tercih etmesinde yatan nedenlerin başında markanın göz ve kulağa çok güçlü hitap etmesinin yattığını ifade etti Lindstrom. Lindstrom“Sound and Vision makes engagement” olarak özetlediği düşüncesini her iki silahı da iyi kullanan markaardan örnekler vererek güçlendirdi.

ERKUT YÜCAOĞLU

Günün bir diğer etkili konuşması Erkut Yücaoğlu’na aitti. Türkiye markasına yönelik çalışma şansını elde ettiğim Yücaoğlu 10 yıl içinde Türkiye’nin % 100 büyüyeceğini ifade etti. Bu iddiasını dayandırdığı nokta ise, ürün ve hizmetlerin hala toplumun geniş kesimlerine yeterince nüfuz edilmemiş olması. Ancak Yücaoğlu bu yolda gördüğü bazı riskleri de şöyle sıraladı:

1. İstihdam Riski: 50 milyona yakın istihdam edilebilir nüfusun sadece 23-24 milyonu istihdama katılabiliyor. Yani stihdama katılım yüzdesi % 48 ve bu çok büyük bir risk oluşturuyor. Bu oranın düşük olmasında en büyük pay Türkiye genelinde kadınların istihdama katılım oranının çok çok düşük olması.

2. Dış Ticaret Açığı: Hala ciddi bir dış ticaret açığımız bulunmakta ve bu büyümenin önündeki en büyük engellerden biri. Bu nedenle Yücaoğlu sarsıcı bir önerme ile kuralları bozmadan ithal ikame politikasına tekrar bakılmasını ve Türk sanayicisinin mutlaka desteklenmesini önerdi.

3. Eğitim Sorunu: Yücaoğlu'na göre tek düzenekli eğitim büyük risk.

4. Siyasi Arenadaki Rahatsızlık: Siyasi olgunluğun henüz tam oturmadığını ifade eden Yücaoğlu, seçim barajının yüzde 10’dan yüzde 7’ye inmesi gerektiğini savundu.

5. Mikroekonomik Reform İhtiyacı: Türkiye'nin makro ekonomik reformları yaptığını belirten Yücaoğlu, artık büyük krizlere karşı güçlü olduğumuzu ancak sektörler bazında mikroekonomik reformlar da yapmamızın gerektiğini ifade etti.

Son olarak Türk işadamına, özellikle de genç girişimcilere destek vermek zorunda olduğumuzu, tüm bunlar olursa 10 yılda % 100 büyüyeceğimizi söyledi.

YAVUZ EROĞLU

Yavuz Eroğlu COLIN'S'in yükseliş öyküsünü anlattı. Bir Türk markasının 27 yıl içinde nasıl 32 ülkede, 145 şehirde, 558 mağazaya ulaştığını gözler önüne serdi. Özlem Gürses'in moderatörlüğünde son derece sıcak geçen bir sohbetin önemli çıktıları arasında "bazen kaybederken de kazanırsın" sözü vardı Yavuz Eroğlu'nun. Özellikle yurtdışına açılma yolculuğu sırasında yaşadığı, farklı ülkelerde farklı iş yapış biçimlerini örneklerle anlattı. Eroğlu farklı coğrafyalardaki iş yapış biçimlerini anlamanın buralarda başarıyı yakalamanın altın anahtarı olduğunu ifade etti. Yavuz Eroğlu iş hayatında başarının değerlerden geçtiğini ve bunların başında dürüstlük, çalışkanlık ve cesaret geldiğini vurguladı.

2. GÜN

MANNY PALOMO (BEST BUY)

Manny Palomo BestBuy’ın stratejisini “Müşteri Merkezli Bilimsel Perakendecilik” adı altında şöyle anlattı: Farkındalık yarat.Trafik sağla.Sadakat sağla. Palomo, BESTBUY 'ınbu 3 stratejik imperatifin temelinde mavi gömlekli iki dil bilen çalışanlarının "esas nokta” olarak konumlandırılmasının yattığını anlattı. İnsanların mağazalardan bilgi almasını sağlayın, dedi.Kadınların mağazalara girmesini sağlamanın, bunun iletişimini kurmak ve mağaza içinde kadınlara bu deneyimi yaşatmakla olacağını ifade etti. Bu nedenle kadınlara mağaza içinde demonstrasyonlar yaptıklarını anlattı. Palomo iletişimi toplumla o güne kadar kuramadığımız bağı kurmak olarak niteliyor ve Içgörüye önem veriyor. Örneğin oyuncular bir oyunu ilk oynamak isterler içgörüsü ile bir event kurgulamışlar. Çünkü etkinlikler, yaratıcı eventler büyük PR yapar ve müşteriyle bağlantıyı ayakta tutar, diyor Palomo. Bu eventtte BESTBUY şöyle bir imza atmış: “We’re fans too.”

Son ders:Standart ortaklılar dışında ortaklıklar yap. Değerlerin bazen en güçlü pazarlama silahındır. Daima duygusal bağ kur.

MUSTAFA TAVİLOĞLU (MUDO)

Mustafa Taviloğlu son derece hoş bir kapanış konuşması yaptı. Bu iş heyecan ve aşk olmazsa yapılmaz, dedi. Perakendenin tanımı ona göre bire bir, yani tek tek satış demek. Bir de çok güzel bir tanım yaptı buna dair: "Perakende olta balıkçılığıdır, tek tek ilgilenmektir müşteriyle."Yine hayata gelsem yine perakendeci olurum diyor. 35.000 kişiye hafta sonu ürün satmak çok muhteşem bir şey diye tanımlıyor yaşadığı deneyimi.

Ürün. Ürün. Ürün” dedi ve “Lokasyon. Lokasyon. Lokasyon.” diyenlere de "lokasyon zurnanın son deliğidir” diye cevap verdi. ona göre perakendede kahraman ürün, "bal olurda arılar Bağdat’tan gelir" diyerek iPad’i buna örnek olarak gösterdi.

KAPANIŞTA ABDULLAH KİĞILI'NIN MİKROFON ELİNDE GİRMESİYLE VE ŞARKILARA BAŞLAMASIYLA YERİNİ ALAN PERAKENDE KOROSU MUHTEŞEMDİ.

Perakende Günleri yine her zaman olduğu gibi son derece renkli ve keyifliydi.

Kıymetli Suat Soysal Ağabey'in ve ekibinin ellerine sağlık. Nice 10 yıllara.



Hiç yorum yok: