3 Ekim 2010 Pazar

Bu reklam Türkiye'de tutar mı?


















Müthiş bir yaratıcılık. Saatchi & Saatchi Düseldorf hazırlamış. Evde ekmek yapmak yazısız, sözsüz bu kadar iyi anlatılabilir.

Ancak asıl soru şu: Bu reklam Türkiye'de yayınlansa, tüketici beğenisi alır mı?

Ambalajlanmış ekmek çalışmış biri olarak söyleyebilirim ki, bu reklamın Türkiye'de çalışacağını hiç sanmıyorum. Ambalajlı ekmek konusunda onlarca fokus grup izledim ve sonuçlarını değerlendirdim. Ekmek ülkemizde bir gıda maddesi olmanın çok ötesinde. Türk insanı ekmeği, ekmek sepetinin çok üzerine koymuş. Onu yere indirmesi söz konusu değil. Öyleyse aynı yaratıcı fikir, acaba buraya uygun olarak nasıl anlatılabilir, diye düşünmeden edemedim. Mutlaka bir çözümü vardır. Bölgesel anlayışın varlığını güzel, yaratıcılığı da canlı ve cazip kılan da bu zaten.

2 yorum:

sevda dedi ki...

çok şirin ve sevimli duruyor.
ama "yere düşen ekmek gördüysen al 3 kere öp kenara kaldır", "poşetin içinde ekmek varsa yere koyma sakın, günah" ... gibi söylemleri sık duyarız. bana sorarsanız reklam çok cici, anneme sorarsanız "ekmek ile sokakta gezdiğin terlik aynı şey mi!" diye azar işitirsiniz..

Hakan Senbir dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum. Çünkü bahsettiğiniz bölgesel bir içgörü.