11 Eylül 2010 Cumartesi

Kurucu lovemark kültürünün kalbidir.

Bazı markalar neden lovemark'tır?

Bu sorunun cevabını Kevin Roberts LoveMark Effects'de veriyor.

Örneğin kitapta Camper'dan bahsederken tasarımın bir ayaktan başlayıp diğerinde devam ettiğini ifade ediyor. CAMPER'ı bir lovemark yapan kültürün kalbinde tasarım ve otantik yaklaşım var. Ama CAMPER'ın lovemark kültürü sadece bunlardan oluşmuyor. CAMPER % 100 oranda doğaya dönüşen malzemeden üretildiğinin mesajını vererek bugünün tüketicisinin içgörülerini kendisinin de taşıdığının ifade ediyor. Robert, CAMPER ateşini yıllardır yanık tutan unsurların rüya ve tutkular olduğunu söylüyor.

Lovemark olmuş markalara baktığımızda bir şeyi çok açık bir şekilde ortaya çıkıyor: KURUCUNUN TUTKUSU.

Majorca'dan dünyaya yayılan Camper'ın kurucusu Lorenzo Fluxa şöyle diyor: "İşimizin büyük bölümü aşk ve tutkuya dayanır. Biz tüketicilerimizle paylaştığımız bir anlayışa sahibiz. Biz kabul ettirmeye çalışmıyoruz, paylaşıyoruz. Biz ayakkabı yapmayı seviyoruz ve ne kadar şanslıyız ki, bizi takip eden CAMPER taraftarları var."

Tasarım ve yaklaşımlar lovemark kültüründe kilit unsurlar. Ancak bir markayı lovemark yapan asıl yaklaşım ateşi yakan kurucunun felsefesidir. CAMPER şanslı, çünkü Lorenzo Fluxa gibi bir kurucusu var. Çünkü bu tip kurucular sadece ateşi yakmakla kalmıyor, markayı lovemark yapacak olan tutkuyu da çalışanlarına ateşliyor. Jasper Kunde'nin "Marka Dini" dediği de böyler bir şey. Hissedarlar, çalışanlar, stratejik partner'lar gibi pek çok paydaşa inanç aşılayan bir anlayış bu.

Hiç yorum yok: