31 Ağustos 2010 Salı

Reklam yaratıcılığında Orhan Kemal'den ve "Maymunlar Cehennemi"nden öğreneceğimiz çok şey var.


















Bu da Kırmızı'nın 124. elektronik broşüründen.

Böceklerin ve insanların dünyası tersine hayal edilerek yaratılmış bir böcek ilacı kampanyası.

Draftfcb Romanya hazırlamış.

"Keep bugs away" mottosuna sahip Autan için çok daha düz bir kampanya yapılabilirdi. Johnson Wax problem, çözüm, demo, mutluluk fotoğrafı, ürün packshot'ı formülünde ısrarcı olabilirdi. Ama olmamış. İyi ki de olmamış. Böyle işleri yaratan kadar, onaylayan da yaratıcıdır.

Orhan Kemal'in "Tersine Dünya" adlı romanı çok büyük bir yaratıcı fikir üzerine oturur. Romanda kadın ve erkek kategorilerinin
davranış kültürü başta olmak üzere pek çok zıt kültür davranışı yer değiştirmiştir. Bir diğer kültür yer değişimi de iki kere çekilen "Maymunlar Cehennemi"nde yaşanır. Burada da evrimde öne geçen maymunlar dünyaya hakim durumdadır ve insanlık ikinci sınıf yaşam sürer.

Reklamcılık adına bilmemiz gereken şey, hemen "aaa, çimen lekesi" durumuna düşmeden "Tersine Dünya" ve "Maymunlar Cehennemi"ni bir kere daha düşünmektir.

Draftfcb Romanya bunu başarmış. Akıllarına sağlık.


Hiç yorum yok: