3 Haziran 2010 Perşembe

Kırk yıllık Kani, olur mu Yani?



Tüketici isterse olur!

Bigumigu'dan aldım haberi. Pepsi Arjantin'de adını değiştirmiş ve Pecsi (Peksi okunuyor) olmuş. Bu bir devrim.

Youtube'da BBDO Buenos Aires ofisinin hazırladığı reklamlar var. Reklam Arjantinlilerin yaklaşık % 25'inin Pepsi markasını Pecsi (Peksi) olarak telafuz ettiği gerçeğiyle başlıyor. Kısa filmler de desteklenen TVC'lerde değişik kesimden insanlar Pepsi ve Peksi aynı şey diyorlar.

Sonuçlar oldukça başarılı:
-Marka tercihi 2008'e göre % 10 artmış.
-Marka farkındalığı kategori ortalamasının % 23 üzerine çıkmış.

Ilginç olan 6 ay sonra İspanya da Pepsi'den Pecsi'ye geçmiş.

Bu sonuçlar, meşhur söz "Kırk yıllık Kani, olur mu Yani"yi gölgede bırakıyor. Sonuçlar böyle ise, bu iş yakında Latin Amerika'nın İspanyolca konuşulan bölümlerinin tamamını sarar.

Kaynak:
http://www.bigumigu.com/haber.asp?hid=5163





Hiç yorum yok: