Videolar

Loading...

9 Nisan 2010 Cuma

"The Global Brand" kitabının yazarı Nigel Hollis global markaları anlattı.


Millward Brown'dan değerli arkadaşım Nilüfer Yılmaz'ın davetlisi olarak katıldığım konferansta Nigel Hollis global markaları anlattı. Hollis'in konuşmasının ardından Yardımcı Doçent Dr. Sayın İpek Altınbaşak'ın moderatörlüğünde Türkiye'den global yolculuğa çıkan markaların, bu serüvende karşılacakları markalaşma sorunları konuşuldu.

Katılımcılar arasında Türk Hava Yolları'nın e-ticaret müdürü ve markalaşmadan da sorumlu yöneticisi değerli arkadaşım Yüce Zerey de vardı. Türk Hava Yolları 2006-2009 yılları arasında Art Grup'ta Strateji Planlamasını yaptığım; kişisel lovemark'larımdan biridir.

Hollis ve İpek Hoca'nın eşliğinde Türkiye markasının Türk Hava Yolları'na nasıl yansıdığını konuştuk. 2002-2004 yılları arasında Reklamcılar Derneği'nin yönetiminde Türkiye Markası projesi de çalıştım. Orada yaptığımız klinik çalışmalar da açıkça göstermekteydi ki; Türkiye'nin marka özü (orta kalite 3. dünya ülkesi) Türkiye orijinli pek çok markaya yansımaktaydı. Bunların başında da Türk Hava Yolları geliyordu. Türk Hava Yolları için 2006-2009 yılları arasında yaptığımız işler bu blogda ayrıca var (http://www.hakansenbir.com/2009/03/2007-ylnda-ilk-brifi-aldgmda-turk-hava.html)

Bu çalışmalarda, zirve deneyimini Kevin Costner'ın oynadığı reklamlarla yaşamıştık. "Feel like a star" stratejik konumlamasıyla 3 yıllık emeklerimiz SkyTrax raporlarına da yansıdı ve Türk Hava Yolları algısal süreçte Jasper Kunde'nin "marka cehenmemi" dediği yerden "marka cenneti"ne doğru yol almaya başladı. Üstelik "araf"ı pas geçerek:) Bu dönemde yaptığımız markalama çalışmalarının sonuçlarını MUST modeline göre hazırladığım yandaki grafiğe yansıttım. Bu grafikte y ekseni tüketici odaklı SkyTrax araştırma sonuçlarını, x ekseni de endüstriyel odaklı Airline Business Survey sonuçlarını yansıtmaktadır. 2007 yılından sonraki ilerlemeyi burada iş etiği gereği belirtemem ama Kevin Costner reklamlarıyla Türk Hava Yolları'nın daha da yükseldiğini söyleyebilirim.

Bugünlerde görüyorum ki, Türk Hava Yolları "marka cenneti"nde güçlü bir yer edinmek konusunda ısrarlı. Üstelik Barselona ve Manchester United sponsorlukları "Feel like a star" konumlamasını çok güzel yansıtıyor. Umarım bu konumlama ile de devam eder. Çünkü Nigel Hollis’in “Global Markalar” ile ilgili sunumu bir kez daha gösterdi ki; global markaların en büyük sırrı SÜRDÜRÜLEBİLİR İLETİŞİM.

Hiç yorum yok: