2 Kasım 2009 Pazartesi

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ TASARIMI BÖLÜMÜ "LATERAL TEKNİKLE YARATICI DÜŞÜNME" DERSİ ARA ÖDEV (INDD 451)

Ödev konusu: Teknoloji marketleri pazarında tüketici odaklı fikir yaratmak

Teknoloji marketler bugün hangi açıdan sıkıntılar yaşamaktadır? Bu pazarda hangi tüketici içgörüleri hakimdir? Bunlardan yola çıkarak bir fikir yaratın.

Öncelikle pazarın sorunlarına odaklanın. Ders boyunca 6 tane sorunu birlikte bulduk. Düşünürseniz, bu sayı daha da artar. Düzenli not aldıysanız bu sorunlardan birinin üzerine de fikir düşünebilirsiniz.
Sonra bulduğunuz sorun üzerine düşünün. Bu sorunda hedef kitle kim? Bu kitlenin içgörüleri neler?
Ardından araya bir süre zaman koyun, hiç bir şey düşünmeyin. Meditasyon zamanı:)
Sonra bilinenleri alt üst edecek şekilde yaklaşın konuya. Derste öğrendiğiniz tekniklerle lateral düşünün. O ana kadar yapılmamış olanı hayal edin.
Fikirleri alt alta yazın. Tüketici içgörülerine en çok oturanı benimseyin. Onu ödev olarak kabul edin.
Bu kadar basit:) Yaratıcılık sadeliktedir, sayfalar dolusu bir şey istemiyorum. Yukarıdaki akışta düşünürseniz 1 sayfa yeter. Mutlaka format soranlara kolaylık yapayım: Hadi A4 olsun:)

- Ödev teslim tarihi 16 Kasım 2009 Pazartesi günü ders saatindedir.
- Ödev dönem sonu notunu % 40 oranında etkileyecektir.

Bol şans.

* Soru sormak isteyen bana buradan yazabilir.

Öğretim Görevlisi
Hakan Senbir

2 yorum:

Can dedi ki...

ödevle ilgili olarak bu bulmayı amaçladığımız fikire ulaşma yolunda 6 şapkalı düşünme yöntemini teknik açıdan kullanmalı mıyız yoksa o tarz düşünme yöntemini basamak basamak uygulamadan ama o bakış açısıyla düşüncelerimizi yönlendirmemiz yeterli mi ?

gökçeçiçek sezer

Hakan Senbir dedi ki...

Yöntem sadece size ilham vermek içindir. Göstermek zorunda degilsin. Kullanman yeterli.