10 Mart 2010 Çarşamba

Yeni nesil pazarlamaya inandık; darısı yeni nesil yaratıcılığın başına.

Yeni nesil öğrenciler umut veriyor. Geçen yıl Aralık ayında yapılan Pazarlama Zirvesi'nde Project House olarak lanse ettiğimiz DEEP modelini izleyen İTÜ'lülerden Eren Soydaş'ın davetiyle 11. İTÜ Yönetim Bilimleri Kongresi'nde katıldığım panelde konu yeni nesil pazarlamaydı. Sayın Prof. Dr. Nimet Uray'ın modere ettiği panelde diğer konuşmacılar MEY İçki Pazarlama Müdürü Sayın Çiçekten Becel ve FinansBank Bireysel Segmentler Yöneticisi Sayın Onur Özkan'dı. Mükemmel konuşmalar yaptılar. Sayın Nimet Uray'ı interaktif dünyadan takip ediyorum; ekşi sözlük övgülerle dolu. Kendisinin öğrencisi olamamak büyük kayıp.

Kitlesel mecralar yerini yeni nesil mecralara büyük bir hızla bırakmaya başlıyor. Çiçekten Hanım bunu MEY İçki adına rakamlarla ifade etti. MEY İçki'nin "İletişim Devi" kampanyasının yeni nesil mecralardaki performansı muazzam. Kampanya aynı zamanda son derece yaratıcı. Onur Bey segment yönetiminde yeni nesil mecraların o segmentin performansını bire bir takip etmek açısından önemini gözler önüne serdi.

Bence herşeyden önemli olan şuydu ki, bazı izleyiciler sadece izlemekle kalmayıp çok keskin sorular sordular. Bunlar arasında bir tanesi bana sorulmuştu ki, gayet keskindi. Bir izleyici neden dijital dünyada bizden bir facebook çıkmıyor tadında bir soru sordu ki, yerden göğe kadar haklıydı. Ben de inandığım cevabı verdim:

1. Bunun nedenlerinden biri, siyah şapkalar ülkesinde yaşamamızdır. Önerilen her fikre "olmaz" demeyi, fikir bulmaya tercih ediyoruz.
2. Esinlenmeyi yaratmaya yeğliyoruz. Karşılığını bir yerde görmediğimiz fikri anlamıyoruz, yepyeni fikirleri hayata geçirmek için risk almıyoruz. Bu ülkede gördüğümüz evrensel nitelikte fikirlerin çoğunun karşılığı dünyanın bir yerinde mutlaka çıkıyor.

Çözüm nedir?

Bugün için geçmiş ola. Yeni nesillerin yüreklerine idleri oluşurken serpeceğimiz özgüven ateşinden başka çare yok.

Hiç yorum yok: