Project House'da Uğur Özmen'in Web 2,5 sunumu pek çok açıdan yakın zamanda yaşayacaklarımıza ışık tutacak nitelikle mesajlar taşıyordu. Ancak bu mesajların tamamını ilgilendiren bir üst başlık vardı ki, o da reklamverenden reklam ajansına kadar geniş bir yelpazede yer alan kurumun interaktif dünyanın kullanıcılarının geldiği ve hatta gideceği noktayı ne kadar yakından takip ettiği sorusunu beraberinde taşıyordu.
Bu soruyu ateşleyen teknoloji "Semantik Web"... Öz Türkçesiyle "Anlamsal Ağ" web içeriklerini yazılımlar tarafından anlaşılabilir ve yorumlanabilir kılmakta. "Anlamsal Ağ" gelecekte bilgiyi bulma, birleştirme ve kullanıcının bunu kullanmasını sağlama işlemini otomatikleştiren bir yapıya sahip olacaktır. Örneğin bu teknoloji sayesinde, cabrio araçların en çok satıldığı ve haftasonları açık olan galerilerin listesi görülebilecek; ya da hangi saat aralığında hangi marketing daha fazla indirim yaptığı ve bu indirimden elektronik ortamda hangi tip tüketicinin yararlandığı belirlenebilecek.
Kaç kurum bunun beraberinde getireceği muazzam tüketici kolaylığının farkında?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder