8 Ekim 2010 Cuma

COLIN'S'in yeni reklam filmi: Değiş. Geride kalma.

















Marka danışmanlığını yaptığım COLIN'S'in 7 yıl aradan sonra ilk reklam filmi "Değiş. Geride Kalma." bugünden itibaren yayında.

COLIN'S olarak marka stratejimizi belirlemek üzere şubat ayından beri çalışıyoruz. Öncelikle işe yurt çapında kalitatif ve kantitatif araştırmalarla başladık ve TNS ile çalıştık. Araştırmaların ardından şirket içinde oluşturduğumuz marka takımı ile 3 ay boyunca strateji üzerine yoğunlaştık. Mayıs sonunda strateji raporumuzu yazmış ve kurum içinde tüm birimlerle paylaşmıştık. Ardından ajanslarımızı belirledik. Reklam ajansımız DDB&Co., interaktif ajansımız PROJECT HOUSE, PR ajansımız GLOBAL oldu. Medya ajansımız CEREYAN'dı ve stratejimiz doğrultusunda tüm ajanslarımızı brifledik.

Ajansımız DDB&Co.'nun yarattığı konsept "Değişim" üzerine oldu. Filmden önce DDB&Co.nun yazdığı "Değişim Manifestosu" hem kurum içinde paylaşıldı, hem de ilanlarda tüketiciyle buluştu.

Karpat Polat'ın yönetiminde DDB&Co. ekibinin yarattığı film, ProFilm ve AZ Celtics ortaklığı ile Kapadokya'da 4 günde çekildi. BBC'nin ünlü yönetmeni Andrew Gunn'ın yönettiği filmin görüntü yönetmenliğini Guy Ricchie'nin görüntü yönetmeni olan David Higgs, müziklerini ise Ete Kurttekin yaptı. Filmin prodüktörü Alex Sutherland'di.

Karpat Polat ve Andrew Gunn erkek oyuncunun rolleri için ikiz oyuncu kullanımını tercih ettiler ve bu yönde Ingiliz oyuncular Edward ve John Saxby seçildi. Kadın oyuncumuz Cassandra Bell oldu.

Film bugün yayına girdi ama onun kadar bize gurur veren bir şey daha var. Bu film yayına girmeden önce hazırladığımız bir mikro sitede, filmi tüm dünyadaki 2.000'den fazla çalışanımızla TV'de tüketiciler görmeden önce paylaştık. Icra Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu ve Genel Müdür Necati Özdoğan'ın vizyona yönelik konuşmaları ile de zenginleştirdiğimiz mikro siteyi 5 dillde hazırladık. Bu çok önemli çünkü kurumsal akılda markalaşmak, tüketici aklında markalaşmaktan önce gelmeli.

Sonuçta çok büyük ve güzel bir filmimiz oldu. Ama bunun böyle olacağı değerli dostum Karpat Polat'ın Ağustos başında DDB&Co.'da yaptığı kreatif sunumda belliydi. Hal böyle olunca da, filmin yapımı büyük bir heyecan ve keyifle gerçekleşti. Aslında en alttaki fotoğrafta COLIN'S Genel Müdürü Necati Özdoğan ve Kurumsal İletişim Müdürü Sevda Malkoç Çayır ile çekimlerin son gününde İstanbul'a uçmadan önce çektirdiğimiz fotoğrafta bu projeden aldığımız keyif belli oluyor.

Şimdi bizi yeni fikirler ve projeler bekliyor. Hedef büyük:)







6 yorum:

Mihrican Yurdakul dedi ki...

Birkaç yıldır Colins'teki dönüşümü beğeniyle izliyorum.

Elinize, emeğinize sağlık

Hakan Senbir dedi ki...

Çok teşekkürler. Dünya markası olma yolunda büyük adımlar atıldı. Gurur verici bir tablo var. Sevgiler

ömer kılıç dedi ki...

Emekleriniz ve çabalarınız için tebrikler. Colin's dışarıdan gördüğüm kadarıyla oldukça başarılı gidiyor.

Yine de ben bu videonun bakış açısını anlamadım. Bir esprisi olduğunun farkındayım ama tam olarak anlamadım.

Değişimi anlatmak için eş değiştirmeyi göstermek ne denli marka imajını destekleyici bir yaklaşım emin değilim.

Ayrıca Batı'da 'fashion video' diye başlı başına bir konsept oluşmaktayken klasik tv reklamı üslubundaki bir video hazırlamak 'değişime ayak uydur' sloganı ile ne kadar örtüşüyor tartışılır.

Umarım, bir gün, Türkiye'deki markalar, tasarım sürecinden mağaza deneyimine, pazarlama sürecinden satın alma sonrası tüketici takibine kadar her alanda orkestrasyonu sağlayacak kreatif direktörler tutma yoluna giderler.

Saygılar...

Hakan Senbir dedi ki...

Değerli dostum.

Eşler değişmiyor. Aynı kişiler kıyafetlerini değiştirerek değişiyorlar. Kişiler aynı.

Ancak yorumlarınız için teşekkür ederim. Kampanya başlayalı 2 gün oldu. Yolumuz uzun. birkaç ay sonra bahsettiğiniz deneyimsel pazarlama örneklerini fazlasıyla COLIN'S'te göreceksiniz.

Sevgiler,

Hakan

Haldun Tolan dedi ki...

Sevgili dostum,
Fikir, consept ve prodüksiyon olarak tamamen uluslararası standartlarda bir iş çıkarmışsın.
Tebrikler

Haldun Tolan

Hakan Senbir dedi ki...

Haldun'cum var ol. Ekip olarak 8 aydır bunun üzerinde çalışıyoruz. Hem kurumsal iletişim, hem de DDB sıkı çalıştık. Beğendiğin için çok mutlu oldum.