24 Mart 2010 Çarşamba

"Dijital Özgüven" diye bir şey var mı?

“Generation 2.0” 1994 ve sonrasında doğan milenyum kuşağı ile 2003 ve sonrasında doğan Z kuşağının birlikte olduğu bir toplam küme. Bu kuşağın en belirgin özelliklerinden biri de sosyal medyadaki ortak tavırları.

Bu kuşak için, tanışmanın, çevre edinmenin, paylaşmanın davranışsal özellikleri kendinden önceki kuşaklardan tamamen farklı. Herşeyden önce benim “Dijital Özgüven” dediğim bir kavram var ki, bununla yaşıyorlar. Çünkü insan denen varlığın sosyalleşmesinin önündeki en önemli bariyerlerden biri olan “özgüven” kavramı bu kuşakla beraber dijitalleşmeye başladı. “Generation 2.0” aradığı özgüveni sosyal medyada hazır bulduğu için, “Dijital Özgüven” özgüvenin doğal yollardan edinimini gelecekte yok edecek.

“Generation 2.0” özgüvenin sınırlarını sosyal medyada pek çok örnekle zorluyor. Örneğin Lookbook diye insanların kendi moda anlayışlarını ortaya koydukları sosyal bir ortam var. Orada herkes tasarımcı edasında yaşıyor. Hatebook diye kendisini anti-sosyal bir hizmet olarak konumlandıran ve insanların nefret ettikleri şeylerden uzaklaşmasını sağlayan sosyal bir medya var. Bunun dışında, uzun zamandır satışta olan ve bir türlü satılamayan ve facebook’un karşıtı olarak konumlanan assbook.com açıldığında gördüklerimiz karşısında şaşkına döneceğiz.

“Generation 2.0”ın online’da sosyal sınıflara ve ilişkilere bakış biçimi de değişiyor. Örneğin offline’da aynı sosyal sınıf içinde olmayan kişiler, online’da birbirlerine daha çok yakınlaşabiliyor. Hatta pek çok ünlü kişi, offline’da olmadığı hatta olamayacağı kadar, “Generation 2.0” ile online’da bir araya gelebiliyor. Ünlü-sıradan insan ilişkisindeki güvenlik sınırı bile online’da ortadan kalkıyor.

“Generation 2.0” varoluşunu facebook, twitter, friendfeed ve linkedin gibi ortamlarda da gerçekleştiriyor olacak. Üstelik bu ortamlara sürekli yenileri eklenecek ve bugün bildiğimiz bu ortamlar sırayla yok olacak ya da kulubün adı değişecek. Bu hıza ve değişime göre hareket etmeliyiz.

Artık sosyal medya “Generation 2.0”ın yeni yaşam alanlarından biri. “Generation 2.0”ın her bireyi bu ortamlarda kendi Avatar’larını gerçekleştiriyor olacak. Markaların artık iki ayrı dünyaya pazarlama yapmayı öğrenmesi gerek. Bu nedenle ben online ve offline’ın tam entegrasyonuna kesinlikle inanmıyorum. Buralar aynı bireyin ayrı dünyaları.

2 yorum:

Strategist dedi ki...

Bu internetin en cok neyini seviyorum biliyor musun abi: cok uzakta da olsan cekirgelige devam edebiliyorsun. Ellerine saglik.

Hakan Senbir dedi ki...

Aman dinazor olmayalım da çekirgelik iyidir. Ben de hastayım internete, gençliğimiz pen friendlikle geçti. yaşamamışız:)))