18 Ocak 2010 Pazartesi

Reklamcı Klişeleri

Cumartesi gecesi Cem Mumcu aradı (bana göre gece olan Cem'e göre gündüzdür bu arada.) Milliyet'te yazdığı Çağdaş Klişe Müzesi için reklamcı klişeleri sordu. Mad Man'den bir tablet alalı daha 2 saat olmamıştı ki, meşhur reklamcı klişelerini düşünmeye koyuldum. Bakın neler çıktı:

1. Pek çok alternatif arasından bunu seçtik. (Aslında hepsi hepsi ‘bir’ tane çalışma var, demek)
2. Patron revizyon istedi, iki güne daha ihtiyacımız var. (Aslında daha bir halt yapamadık, patronun da brief’ten haberi falan yok, demek)
3. Kamerayı alıp sokağa çıktık, tüketicinin nabzını yokladık. (Aslında üç kişiyle konuştuk sonra Starbucks’a gittik, demek)
4. Mağazalarınızı gezdik. (Aslında bir mağazaya gittik ama çok zekiyiz, hepsine gitmiş kadar olduk, demek.)
5. Kampanyayla ilgili çok iyi geri dönüşler aldık. (Aslında tanıdık, eş, dost bayıldı kampanyaya. Başka da kimseden bir yorum gelmedi, demek. Ayrıca bu nasıl Türkçe?)
6. Dünyada böyle bir trend var. (Aslında bu trend sahipleri bizim ajansta çalışıyor, demek)
7. Kampanya kafamda bitti. (Aslında yeni çalışmaya başladık, demek)
8. Brief verin. (Aslında anlamadık demek)
9. Kreatif ekip kampanyayı çok sevdi. (Aslında Allah aşkına siz de sevin ve onaylayın, demek)
10. Tüketici buna bayılır. (Tüketici ürünü ayılınca mı satın alacak, bu ne demek?)
11. Logonuzu değiştirmemiz lazım. (Aslında kendimizin yapmadığı hiçbir logoyu sevmeyiz, demek)
12. Araştırma yapmalıyız. (Aslında şu an elimizde başka işler var, sizinkine başlamadan zaman kazanmamız lazım, demek)

Resim: www.flickr.com

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam elinize sağlık bayıldım :)

Sevgiler..

İbrahim Aytunç dedi ki...

bi reklam ajansında çalışabilmek için evden kaçtım. iş arıyorum.

Hakan Senbir dedi ki...

Hemen eve dönün derim:)