22 Eylül 2009 Salı

Yeditepe Üniversitesi'ndeki yeni dersim

Yeditepe Üniversitesi'nde 9 yıldır verdiğim derslerden "Tüketici İlişkileri" dersini bu yıldan itibaren tüketici odaklı düşünme içeriğini koruyup "stratejik yaratıcılık" özelliğini arttırarak "Lateral teknikle yaratıcı düşünme" adıyla veriyorum.

Ders "Lateral Düşünme" teorisinin mimarı ve benim sıkı takipçisi olduğum Prof. Edward de Bono'nun teori ve düşüncelerinden beslenmektedir. Bu derste öncelikle yaratıcılık açısından insan beyninin düşünme şeklini tanımlıyoruz. Ders boyunca
“Lateral Düşünme Yöntemi” ve “Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi”ni anlatarak stratejik yaratıcılığı irdeliyoruz. Yaratıcılık ve buluşçuluk arasındaki farkı ortaya koyarak, her zaman olduğu gibi tüketici içgörülerine dayanan yaratıcılık hakkında bilgiler veriyoruz.

Dersin ölçülebilir hedefleri olarak, bu dönemin sonunda dersi tamamlayan öğrencilerden şunları anlamalarını bekliyorum:
- Sıradan düşünme şekli ve yaratıcı düşünme şekli arasındaki farkı anlayabilmeleri,

- Yaratıcı düşünme şeklini hızlandıran farklı yöntemleri uygulayabilmeleri,
- Yaratıcılık ve buluşçuluk arasındaki farkı ortaya koyabilmeleri,

- Stratejik yaratıcılığın tüketici içgörülerine dayanan yaratma şekli olduğunu kavrayabilmeleri,

- Bu tekniklerle tüketici içgörülerine yönelik endüstri ürünleri tasarımı yapabilmeleri.

1 yorum:

kütüphane dedi ki...

merhaba ben yeditepe işletme öğrencisiyim. bu dersi bahar döneminde almak isityorum. dersin kodunu ve hangi bölümden verildiğini öğrenbilirmiyim. İyi günler.